Hjem / Rekruttering / Marketing
Rekruttering - Marketing
Brinch & Partners er i dag et stærkt brand og en værdifuld sparringspartner indenfor rekruttering i hele Danmark, med kontor i København og Aarhus, samt international rekruttering gennem vores samarbejde i IMSA Search. Vi har mange års erfaring med rekruttering af marketingprofiler og arbejder både for en række store internationale koncerner, såvel som mindre og mellemstore virksomheder samt for en række start-ups. Vi har et meget stærkt netværk, egen emnebank og arbejder med moderne værktøjer som AI.
Case: Marketing Automation Specialist
Rekrutteringsopgaven gjaldt en større dansk virksomhed i telekommunikationsbranchen, hvor vi skulle finde en Marketing Automation Specialist til deres MarTech afdeling. Rollen skulle sikre den fortsatte udvikling og drift af virksomhedens marketing automation-setup med særligt fokus på udvikling, kunderejser og konvertering. Det var essentielt, at kandidaten havde erfaring med automatiseringsværktøjer (bl.a. Salesforce Marketing Cloud), teknisk forståelse for dataintegration samt evne til at samarbejde tæt med både salgs- og analyseteam. Processen startede med en grundig afdækning af markedet og kortlægning af relevante profiler – både specialister og kandidater med konsulenterfaring.
Efter den indledende screening kontaktede vi et udvalg direkte og præsenterede rollen og virksomhedens strategiske mål. Udvalgte kandidater blev interviewet med henblik på både fagligt og kulturelt match. For at vurdere den tekniske kunnen og evnen til at tænke i kunderejser og konverteringsoptimering, blev kandidaterne præsenteret for kundens egen kodestruktur, hvori kandidaten kunne vise sin indsigt og evner. Processen blev desuden suppleret med personlighedstest, kognitiv test og referenceindhentning.
Case: Inhouse Digital Marketing Department
Vores rekrutteringsopgave var for en større dansk koncern, der ønskede at omstille virksomhedens marketing, fra at alt data lå eksternt hos andre bureauer til at al data lå inhouse. I denne sammenhæng skulle der findes flere kandidater, hvor rekrutteringsprocesserne var delt ud over en række forskellige afdelinger. Rollerne der skulle findes omfattede både en SEO Evangelist og en Marketing Automation Manager samt forskellige Shop Managers til virksomhedens egne og eksterne shops, herunder Amazon, eBay med flere. Derudover var vi med til at ansætte en Head of Web Analytics samt forskellige analytiske profiler til dette team, som i dag er en central del af e-commerce-afdelingen. Opgaverne blev løst i et tæt samspil med kunden gennem en grundig kortlægning af kandidatmarkedet og en direkte kontakt til kandidaterne, hvor vi tydeligt beskrev den rejse, som virksomheden var startet på.
Vi fik på alle opgaver fundet et spændende felt af kandidater, som også var i stand til at udfordre de ansættende ledere og som gennem en grundig og seriøs proces med præsentationer, skræddersyede cases og brug af moderne kognitive tests sikrede, at vores kunde fik etableret nye og high-performende digitale marketing-funktioner.
Case: Marketing Director
Opgaven var at tiltrække én af de allerdygtigste marketing og kommunikationsprofiler til et af Danmarks stærke konsulenthuse med henblik på at cementere deres position i markedet bl.a. qua stærk og konsistent marketing, branding og kommunikation. Opgaven var af særlig høj sværhedsgrad, da profilen skulle igennem samme stærke rekrutteringsproces og test som var man en Management Konsulent – herunder både kognitivt, kompetencemæssigt og personligt. Profilen skulle være høj på gennemslagskraft, være en forandringskatalysator og stærk leder samtidig med at besidde stærk faglighed indenfor marketing, branding og kommunikation. Vi kom i mål ved systematisk kortlægning af markedet og kompetence dækning og særligt qua vores Partner Mia Svantemann Ramskov, der har en stærk kombination af mange års erfaring som Marketing Director og management konsulent. Hun har dermed et udvidet netværk af stærke marketingprofiler.
Eksempler på løste opgaver
- Digital Marketing Manager
- Online Manager
- Senior Marketing Analyst
- Chief Marketing Officer
Vil du eksempler på konkrete referencer? Så læs mere her.
Vores gennemprøvede rekrutteringsproces
Hos Brinch & Partners er vi eksperter i at finde og vurdere mennesker, og vi er en naturlig sparringspartner for din virksomhed, hvis du ønsker at få rekrutteret nye kandidater til din virksomhed. Vi har solid erfaring med rekruttering af forskellige typer af topledere, mellemledere og specialister inden for en lang række af brancher. Vi rekrutterer altid med udgangspunkt i vores kunders strategi og sikrer gennem vores grundige og velafprøvede proces, at vores kunder får tilført præcis de kompetencer, som der er behov for. Kendetegnende for vores opgaveløsning er det tætte samspil og gode kommunikation mellem vores erfarne partnere og kunden.
Med udgangspunkt i vores kunders forretningsmæssige strategi tilrettelægger vi den mest optimale rekrutteringsproces, hvor det er opgaven der bestemmer metoden og ikke omvendt. Udgangspunktet er en grundig analyse af markedet, virksomheden og stillingens ansvarsområder. Kun igennem en detaljeret forståelse af rammebetingelserne er vi i stand til at finde frem til de kandidater, der kompetencemæssigt og menneskeligt matcher jobbet, og som kan tilføre jeres virksomhed værdi. En stærk velfunderet proces med høj faglighed og en tæt løbende dialog mellem partner og kunde sikrer, at alle involverede parter oplever et godt og professionelt forløb.
Vores rekrutteringsproces er baseret på følgende steps:
- Profilanalyse
- Search/headhunting ud fra de opstillede kompetencer
- Interview med kandidat og den ansvarlige partner
- Første præsentation
- Personligheds- og kognitive tests, herunder test interviews med kandidater
- Testgennemgang og 2. præsentation, evt. inklusiv case
- Ansættelse
Denne proces sikrer en høj succesrate på vores rekrutteringer.
Ofte stillede spørgsmål
Hvad siger vores kunder?
Morten Vilsen CEO Evolution360
”Meget stor professionalisme og med høj kvalitet fra start til slut.”
Chlinton Arendahl Nielsen, CEO, KK Group
“Brinch & Partners har leveret et særdeles professionelt forløb som differentierer dem i branchen”
Bob Struijk, General Manager, FANUC
” They are contributing to the expansion of our company in Denmark in a priceless manner. We wish they were active in other countries as well”
Hvorfor skal vi bruge Brinch & Partners?
Vi hjælper vores kunder med at rekruttere mere effektivt. Vores erfaring og set-up er gearet til at lokalisere, kontakte, behandle og vurdere de bedst mulige kandidater til netop den specifikke rolle. Alt dette gør vi indenfor vores kerneværdier som betyder at vi arbejder effektivt, uformelt og med lange kunderelationer. Vores 10 partnere kommer alle med ledelsesbaggrund fra en specifik industri og kender derfor alle de nødvendige facetter og problemstillinger som netop jeres virksomhed står overfor. Dette giver os et større forspring allerede fra opgavens start.
Hvad koster det at ansætte gennem Brinch & Partners?
Prismæssigt er det for altid opgavens sværhedsgrad som er med til at sætte den rigtige pris. Denne er altid fast og indeholder ingen skjulte omkostninger. Normalt ligger niveauet på 20-25% af lønpakken.
Hvor mange rekrutteringer laver I årligt?
Vi laver i Brinch & Partners cirka 100-125 rekrutteringer årligt, hvoraf langt de fleste er enten ledere eller specialister. Derudover har vi en række øvrige konsulentopgaver som fx Outplacement, HR Consulting og Team Assessments. Læs mere om de øvrige opgaver her.
Hvor længe tager en rekruttering?
Hvor lang tid en rekruttering tager afhænger af en række faktorer som eksempelvis hvor svær opgaven er? Hvor opgaven er placeret rent geografisk og hvilket brand som kunde har. En typisk rekruttering tager 8-10 uger fra opstart til opgaven er afsluttet.
Hvad mener I med “uformel” rekruttering?
For os betyder kompromisløs, uformel og professionel rekruttering, at vi sætter kunder og kandidater i centrum gennem hele processen. Det er derfor aldrig konsulenten, der er vigtigst.