Økonomisk nøglespiller til vores danske team i Vejle

Indgangen til denne stilling kan være mange, da den de facto defineres af den rigtige kandidat. Fælles for de rigtige ansøgere er stærke regnskabsmæssige og økonomiske kompetencer, men lad os præsentere os selv først.

Lille organisation i et internationalt setup.

EAB lagerindretning A/S er når svensk møder dansk og bliver mere end to.

EAB er oprindeligt en svensk familiedrevet smedeforretning grundlagt i 1957 med produkter i den øvre del af skalaen målt på kvalitet og pris. I dag beskæftiger EAB sig væsentligst med lagerindretning og automatiseret palle håndtering/opbevaring, har ca. 380 ansatte og omsætter for ca. 1,8 milliarder svenske kroner. EAB har datterselskaber i Norge, Finland, Holland, Tjekkiet, Canada, Sverige og Danmark. Den danske organisation udgør 10 medarbejdere og forventes at vokse til 15 over de næste 3 år. Her er højt til loftet og frihed til at agere med en stærk tillidsbåret tilgang til ledelse.

En stilling med muligheder

Opgaverne omfatter:

  • regnskabsføring,
  • budgettering,
  • forecasting,
  • rapportering,
  • likviditetsstyring,
  • skatteregnskab og
  • intern kontrol.

Vi er ret sikre på, at opgaverne kan løses indenfor 32 timer om ugen, men vi er meget åbne overfor din baggrund og ambition, så stillingen kan også være en fuldtidsstilling omfattende egentlig controller opgaver for nogle af de internationale projekter.

Stillingen refererer til den danske Direktør. Der er samtidig en stiplet linje til den svenske CFO. Kontakten her sker i ugentlige udvekslinger efter behov og et årligt finansmøde i Sverige, hvor den faglige retning i koncernen udstikkes.

Erfaring er afgørende

Du har solid erfaring med de beskrevne opgaver, og er det i rammen af en fuldtidsstilling, så vil erfaring med project controlling være særligt relevant. Da stillingen er meget selvstændig og nærmeste faglige sparring er i Sverige, vil både din evne til at håndtere jobbet selvstændigt og række ud ved behov være en stor fordel. Vi forestiller os, at du kan være alt fra kontoruddannet med stærk regnskabserfaring til cand.merc.aud. På samme måde kan et brancheskifte fra revisionsbranchen til kundesiden også være en oplagt mulighed.

Detaljeorienteret teamplayer

Stillingen er som den ene af to en del af rygraden i hele det danske team og vil kræve tilstedeværelse, evne til at kommunikere med alle uanset rolle og tage ansvar, når opgaverne kræver det. Da vi er en lille organisation, vil der være opgaver, der vil kræve omskiftelighed og fleksibilitet i det daglige. Til gengæld griner vi ofte, er opmærksomme på hinanden og er drevet af at nå i mål sammen.

Vi opfordrer dig til i dit CV at fokusere på opgaverne, der skal løses, og hvordan du kan bidrage til vores fælles succes.

Kontakt og ansøgning

Vi arbejder sammen med Lars Frisk Rossen, Partner i Brinch & Partners, om at finde det rette match. Du er meget velkommen til at ringe til ham på +45 31 506 502 for yderligere information om stillingen og dine muligheder.

Vi ser frem til at høre fra dig, gerne allerede i dag.

Lars Frisk Rossen

Partner
+45 31 506 502
lfr@brinchpartners.dk