Davidsen Tømmerhandel A/S er en danskejet og landsdækkende tømmerhandel med en bred vifte af produkter inden for byggeri. Virksomheden har hovedkontor i Kolding, og beskæftiger mere end 1000 medarbejdere fordelt i hele Danmark og på Grønland. Siden etableringen i 1944 har virksomheden udviklet sig til at være blandt landets største leverandører til byggeriet med en årlig omsætning på over 3,8 mia. kroner.  Til en nyoprettet stilling i Kolding søger vi en:

Pricing Specialist

Motiveres du af at have ejerskabet af prismodellen i Davidsen, og dermed sikre, at modellen hele tiden er opdateret og afspejler behovet. Og trives du med et job hvor du får stor indflydelse, og mulighed for selv at forme og præge jobbet. Så kan rollen som Pricing Specialist måske være dit næste karriereskridt.

Du bliver en del af Forretningsudviklings- og Business Support teamet, hvor fokus vil være på

optimering af den nye prismodel, dybdegående analyser, og daglig kommunikation med en bred kreds af interessenter i organisationen. Nogle af dine nærmeste relationer i organisationen vil være salgsorganisationen i husene, kategoricheferne, IT, PowerBI teamet og resten af kollegaerne i Business Support. Du får det overordnede ansvar for at sikre en effektiv implementering og brug af prisstyringsmodellen, samt løbende at analysere, optimere og implementere forbedret prissætning til vores kunder.

I din rolle som pricing specialist skal du være skarp til at analysere forretningsbehovene, og komme med anbefalinger til den fremtidige udvikling af prismodellen. Du skal sikre at rabatsatserne er korrekte, og at husene får brugt de muligheder, som systemet tilbyder dem for at sikre tilfredse kunder.

Af andre opgaver kan nævnes:

  • Løbende monitorering af eksisterende kundeaftaler og optimering heraf ved vidensdeling med ansvarlige sælgere
  • Udbygning af prismodellen så den på sigt kan indeholde flere relevante elementer, som gør det lettere for sælgeren, at sætte den rigtige pris til kunden
  • Facilitering af tværfagligt arbejde med prissætning og være med til at løfte kompetenceniveauet på tværs af organisationen, samt være ”go-to” for salg og indkøb ved større spørgsmål eller udfordringer
  • Ejerskab og udfordring af governance modellen samt sikre høj compliance af den nye prismodel
  • Udarbejdelse af pricing KPI’er og deling af relevant information til ledergruppe og lokationer

Succeskriterier 

For at lykkes med ovenstående vil du, som en del af din opgave, skulle agere med mange forskellige interessenter og facilitere arbejdet med prisstyring på tværs af hele organisationen. Du får derfor en bred kontaktflade, og vil have flere tætte samarbejdspartnere. Du skal have lyst til at tage ejerskab for prismodellen, og evne at sikre brugen af den samt skabe de nødvendige forandringer og justeringer undervejs.

Hvem er du?

Vi forestiller os, at du sidder i en lignende funktion i dag som pricing specialist eller analyst, og har erfaring med prismodeller eller komplekse strukturer. Du kan også komme fra Business Intelligence eller controlling, og have lyst til at specialisere dig indenfor prismodeller i en kompleks verden. Du har formentlig en videregående uddannelse, men det vigtigste er din interesse for prismodeller og data. Du har erfaring med Excel, og trives i en verden fyldt med data, som du selv skal samle op, bearbejde og præsentere.

Du beskrives som den gode kollega, der tager ejerskab for dine opgaver og går et ekstra skridt for det gode samarbejde og den fælles indsats. Du er god til at arbejde selvstændigt og styre projekter, men forstår også at indgå i teams og tværgående samarbejde, når det er ad den vej resultaterne skabes. Du er i besiddelse af et godt og smittende humør, og har en positiv indstilling til arbejdsdagen og opgaverne.

Hvad tilbyder Davidsen?

Du tilbydes et spændende og udviklende job i en virksomhed med stærke værdier og en klar strategi. En af Davidsens værdier er ”Vi” og det udmønter sig i, at alle medarbejdere hver dag har skarpt fokus på at spille hinanden gode og på at levere resultater i fællesskab. Med andre ord, så arbejder de i Davidsen ud fra devisen ”Hver for sig er vi gode – sammen er vi allerbedst”. Uanset hvor du stepper ind i organisationen bliver du mødt af dedikerede kolleger, som venter på, at byde dig godt velkommen. Dedikeret er nemlig også én af Davidsens værdier.

Ansøgning

Hvis du vil vide mere om stillingen og Davidsen Tømmerhandel, er du velkommen til at kontakte partner hos Brinch & Partners Henrik Smit på +45 2215 2787. Vi arbejder ikke med en ansøgningsdeadline, og accepterer ansøgninger så længe rollen er slået op.

Hvis dette er det rigtige næste skridt i din karriere, skal du trykke på ”Søg Stilling” nedenfor hurtigst muligt.

Alle henvendelser behandles naturligvis fortroligt.

Henrik Smit

Partner
+45 2215 2787
hs@brinchpartners.dk