DOVISTA er en koncern bestående af distinkte og førende brands på det europæiske marked for facadevinduer og -døre. Gruppen består af 14 brands. DOVISTA har mere end 7.500 medarbejdere, som producerer og markedsfører vinduer og døre til det europæiske marked. Vores hovedmarkeder er Danmark, Irland, Norge, Polen, Schweiz, Slovakiet, Storbritannien, Sverige og Tyskland.

Hvert brand i DOVISTA er unikt med sin egen distinkte identitet og sin egen markedsstrategi, der er stærkt forankret i de lokale markeder og tæt forbundet til kunderne.

De enkelte brands samarbejder også om at skabe læring og synergier mellem de forskellige brands og styrke DOVISTA-familiens fælles kompetencer og viden. Det er essensen af vores forretningsmodel, som vi kalder: Distinctive Brands – Shared Excellence. Vi betjener vores kunder og markeder som Distinctive Brands og udvikler os sammen gennem Shared Excellence.

DOVISTA er ejet af den danske virksomhed VKR Holding A/S – en af Danmarks mest velrenommerede virksomheder med ca. 18.500 medarbejdere og aktiviteter i mere end 40 lande.

Denne rolle er med udgangspunkt i det danske salgsselskab, der sælger og markedsfører VELFAC og Rationel vinduer og døre på det danske marked. Arbejdssted er Horsens.

Salgsleder profil til BtC

Synes du at det er motiverende at sikre en professionel og struktureret dialog med privatkunder, der ønsker at købe nye VELFAC vinduer – og dermed bidrage til at skabe en salgssucces? Kan du også blive tændt af at arbejde med SoMe, et stærkt brand, leadgenerering og at have ansvaret for et område, som der bliver investeret i? Så kunne rollen som salgsleder for privatkunderådgivning i VELFAC måske være dit næste karriereskridt.

Dine ansvarsområder

Du får reference til den danske salgsdirektør for området Small Works, der sælger vinduer gennem et stærkt samarbejde med VELFAC Vinduesmester. Du får ansvaret for at lede salget gennem de 2 showrooms i Horsens og Rødovre, hvor vi får mange henvendelser fra privatkunder om året. Derudover skal du håndtere vores leads som genereres gennem sociale medier som f.eks. Facebook og Instagram. Du skal sikre, at alle henvendelser bliver håndteret professionelt og gerne leder til et salg. Du får i samarbejde med vores marketingafdeling indflydelse på hvilket markedstryk, som vi får lagt i de forskellige perioder af året. Sammen med dine 8 medarbejdere, der er en god blanding af fuldtidsansatte, deltidsansatte og studentermedhjælpere, skal du medvirke til at sikre en vækst i salget af vores vinduer og døre.

Af andre opgaver kan nævnes:

  • Indgå i den daglige drift af de forskellige typer af kundedialog
  • Ledelse, og dermed en struktureret opfølgning og udvikling af den enkelte medarbejder
  • Løbende dialog med marketing om generering af leads
  • Fokus på besøg i vores showrooms
  • Udarbejdelse af vagtplaner – herunder også lørdagsbemanding
  • Udarbejde effektive processer, der sikrer en optimal kunderejse fra interesse til salg
  • Automatisering af processer samt integration mellem HUB Spot og vores ERP-system

Derudover vil du også i denne rolle have ansvaret for Facility Management på nogle af kontorerne i Danmark. Området varetages og drives selvstændigt af to ansvarlige medarbejdere i teamet.

Dine kvalifikationer

Du kan komme i betragtning til dette job med flere forskellige baggrunde og erfaringer. Det helt optimale er naturligvis en tilsvarende baggrund, hvor du kommer fra en rolle som salgsleder indenfor facadevinduer eller anden industri indenfor byggeindustrien. Du kan også komme fra en funktion hvor du har arbejdet med lead generering og håndtering af disse indenfor BtC. Du har erfaring med ledelse eller teamledelse, og ved hvordan du skal udvikle og motivere dine medarbejdere til at vokse i deres roller. Det vil være en fordel, hvis du også har lidt forståelse for leadgenerering, SoMe og måske endda også har arbejdet med HUB Spot. Vi arbejder rigtig meget med strukturer og processer, så det vil også være en fordel at du har kendskab til at arbejde med dette.

Som person er du resultatorienteret, kundefokuseret og kommerciel, men har også en pragmatisk tilgang til hvordan dit team når de KPI’er, som I bliver målt på. Du er synlig og kommunikerende, og forstår at prioritere og systematisere dine og teamets opgaver, således du opnår de bedste resultater på kort og langt sigte. Du har et godt drive og energi, og har det godt med mange bolde i luften. Du går gerne foran med det gode eksempel, og deltager også i de daglige opgaver og kundebetjening. Du er empatisk, lyttende og rummelig, og viser en god forståelse for de forskellige typer af medarbejdere du har.

Dine muligheder

I denne rolle vil du møde nogle dedikerede kollegaer, og blive en del af et dynamisk team hvor indsats og kvalitet har en betydning. Du kan selv påvirke og sætte dit præg på denne del af forretningen, hvor der er fokus på at afdække kundebehov, og dermed have den direkte slutkunde kontakt.

Ansøgning

Hvis du vil vide mere om stillingen og DOVISTA A/S, er du velkommen til at kontakte partner Henrik Smit hos Brinch & Partners på +45 2215 2787. Vi indkalder og afholder samtaler løbende, indtil den rette kandidat er fundet. Vi ser derfor meget frem til at modtage din motiverede ansøgning og CV snarest via “søg stilling” knappen herunder. Alle henvendelser behandles naturligvis fortroligt.

Henrik Smit

Partner
+45 2215 2787
hs@brinchpartners.dk