Digital Data Analyst til digitale marketingkanaler

Brænder du for at arbejde med data og marketing? Og formår du at omsætte data til indsigter om kunders digitale adfærd, så er jobbet som Digital Data Analyst en unik mulighed for dig!
Du bliver en del af vores Market Intelligence Team med engagerede og positive kolleger, der arbejder professionelt med at indsamle, bearbejde, analysere og omsætte data til kommercielt beslutningsgrundlag for marketingaktiviteter.

Scandlines er midt i en digital transformation, hvor de digitale data bliver mere og mere vigtige for at forstå kunderne og forretningen. Vores nye Digital Data Analyst skal primært samarbejde med kollegerne i Group Marketing, som består af Brand Managers samt de kanalansvarlige for de forskellige digitale kanaler inden for SoMe, E-commerce og Scandlines’ loyalitetsprogram SMILE.

Hvert område har specialister, der ligeledes arbejder med data.
Med fokus på data fra de digitale marketingkanaler skal du kunne forstå sammenhænge i data og inddrage andre datakilder i tolkningen af data i tæt samarbejde med de øvrige i Intelligence Teamet. Derudover indebærer rollen, at du går på tværs af de digitale kanaler med input fra de kanalansvarlige. Aktiviteterne i Group Marketing dækker det danske, svenske og tyske marked.

Som Digital Data Analyst skal du:

  • Indsamle, bearbejde og analysere data fra interne og eksterne kanaler
  • Omsætte data til indsigter og kommercielt beslutningsgrundlag for marketingaktiviteter
  • Skabe indsigter om kundernes digitale adfærd som bidrag til større forståelse af forretningen
  • Gå på tværs af de digitale kanaler og identificere forskelle og styrker samt analyse af performance for de enkelte kampagner
  • Bidrage med indsigter til at beskrive markedet og de primære målgrupper
  • Udarbejde præsentationer og formidle disse mundtligt og skriftligt
  • Sparre med de interne stakeholders
  • Udvikle standardrapporteringer og dashboards
  • Sikre datakvalitet

Du vil møde faglige udfordringer i en travl, dynamisk og alsidig hverdag på jobbet, hvor der også kommer opgaver ad hoc. Det er derfor vigtigt, at du trives med et højt tempo, mange igangværende opgaver og bred kontaktflade.

Det er et must, at du er udadvendt og er en god kommunikator, idet du vil arbejde sammen med mange forskellige stakeholders. Desuden skal du være struktureret, ansvarsbevidst og skarp på overholdelse af deadlines, og du trives med selvstændige opgaver.

Dine kvalifikationer:

Du har formentlig en relevant videregående uddannelse og kan sætte flueben ved følgende:

  • Interesse for og erfaring med analyse af data fra de digitale marketingkanaler og omsætning af disse til indsigter, rådgivning og anbefalinger
  • Udarbejdelse af ad-hocrapporter, standardrapporter og dashboards
  • Solid indsigt i de digitale marketingkanaler og deres forcer.
  • Stærke analytiske evner og forretningsforståelse
  • Formår både at fordybe dig og løfte dig op i helikopteren
  • Dygtig formidler og kommunikator
  • Stærk dataforståelse med et kritisk mind-set i datavalideringen
  • Erfaring med Google værktøjerne, og gerne PowerBi og Adobe Analytics
  • Gode dansk- og engelskkundskaber

Vi tilbyder:

Et udfordrende og alsidigt job i en dynamisk virksomhed. Du vil indgå i et team af entusiastiske kolleger med et uformelt arbejdsklima og gode medarbejderforhold, hvor du selvstændigt får muligheden for at præge din hverdag. Du får arbejdsplads i moderne kontorfaciliteter på en attraktiv adresse i København tæt på offentlige transportmidler.

Derudover tilbyder vi løn efter kvalifikationer, pensionsordning, sundhedssikring, feriefridage, rabatordninger samt frirejser og kantineordning.

Scandlines står som symbolet på et historisk og tæt samarbejde mellem Danmark og Tyskland siden 1872. Under navnet Scandlines markedsføres i dag to færgeruter med høj kapacitet og frekvens samt en grøn vision for fremtiden. Kerneforretningen består i at levere en effektiv og pålidelig transportservice til både passagerer og fragtkunder. Hovedfokus i alle Scandlines’ aktiviteter er at skabe værdi for kunderne om bord på færgerne såvel som i Scandlines’ butikker.

Med over 42.000 afgange fordelt på 8 færger transporterede Scandlines i 2017 i alt 7,6 millioner passagerer, 1,8 millioner personbiler og over 650.000 fragtenheder og 38.000 busser på ruterne Rødby-Puttgarden og Gedser-Rostock.

Du er velkommen til at besøge os på Facebook og Instagram eller på vores hjemmeside www.scandlines.dk eller se en film om Scandlines, hvor du kan blive inspireret og få indsigt om en spændende virksomhed i udvikling.

Bliv en del af Scandlines
Ansættelsesprocessen varetages i samarbejde med Brinch & Partners. Hvis du ønsker at vide mere om Scandlines eller rollen  er du velkommen til at kontakte Partner Mia Svantemann Ramskov. Vi ser frem til at modtage dit CV og ansøgning med mærke via Ansøg knappen

Vi ser frem til at høre fra dig. Ansøgninger vil blive behandlet løbende og naturligvis i fuld fortrolighed.

Mia Svantemann Ramskov

Partner
+45 2426 6670
ms@brinchpartners.dk