D-mærket lanceres i foråret 2021 og søger nu:

Marketingkonsulent

Lancering af D-mærket – Marketing, kommunikation og salgssupport

Bredtfavnende job, hvor du kan udvikle dig og gøre en forskel

Formålet med stillingen er at sikre en stærk og effektiv formidling af D-mærket, så virksomheder og forbrugere opnår kendskab til mærket og oplever det som troværdigt. Kommunikationen skal bidrage til, at mærket er anvendeligt og forståeligt for virksomhederne. Forbrugerne skal opleve D-mærket som informativt ift. at vurdere virksomheders it-sikkerhed og ansvarlige dataanvendelse og dermed være et mærke for digital tryghed. Kommunikations- indsatsen er afgørende for at realisere D-mærkets forretningsmæssige målsætninger.

Dine arbejdsopgaver koordineres i tæt samarbejde med direktøren og vil omfatte:

  • Implementering af D-mærkets samlede kommunikationsstrategi overfor virksomheder, forbrugere, samarbejdspartnere og øvrige interessenter
  • Kommunikationsplanlægning og kontakt til eksterne parter
  • Ansvar for kommunikationskanaler, hvor D-mærkets digitale onboarding platform spiller en central rolle
  • Opfølgning på inbound leads
  • Telefonisk og anden kontakt til kunder bl.a. med henblik på onboarding
  • Ad hoc-projekter og -opgaver

Herudover vil du have følgende arbejdsopgaver:

  • Udvikle og implementere kommunikation, der understøtter virksomhedernes brugerrejse henimod mærketildeling og efterfølgende mærkefastholdelse
  • Kreativ udvikling og vedligeholdelse af diverse digitale og fysiske marketing- og salgsmaterialer
  • Udvikle og eksekvere øvrig ekstern kommunikation i tæt samarbejde med partnerskabet samt eksterne samarbejdspartnere
  • Sikre sammenhæng på tværs af alle brugerkanaler, og at disse kanaler er optimeret med indhold, der kan skabe høj trafik og respons
  • Løse de løbende kommunikationsopgaver såsom nøglebudskaber til presseindsatser, eksterne præsentationer, indhold til vejledninger, SoMe, nyhedsbreve m.m.

Stærk udadvendt digital marketingprofil – initiativrig og team-player

Vi forestiller os, at du har en videregående marketing-/kommunikationsuddannelse, og at du er stærk i skriftlig kommunikation på dansk og engelsk. Det er vigtigt, at du har en forretningsmæssig forståelse, trives med at arbejde selvstændigt og at have ansvar. Du er god til at bevare overblikket og holde styr på flere opgaveforløb, samtidig med at du trives med vekselvirkningen mellem udviklings- og mere driftsorienterede opgaver. Du har stærke sociale og relationelle kompetencer og et co-creation mind-set.

Herudover ser vi gerne, at du har et par års relevant erfaring fra en lignende stilling. Du er en stærk kommunikator, som kan gøre kompliceret stof let at forstå og handle på. Du har erfaring og stor interesse for udvikling og optimering af digitale brugerrejser og vedligeholdelse af websites. Du har erfaring med UX-writing og gerne kendskab til SEO.

Ansøgning og yderligere info

Rekrutteringsprocessen sker i samarbejde med Brinch & Partners. Hvis du ønsker at vide mere om muligheden, er du velkommen til at kontakte konsulent Martin Bo Sørensen.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning og dit CV hurtigst muligt. For at søge, skal du udfylde formularen via Søg Stilling-knappen.

Alle forespørgsler og ansøgninger vil blive behandlet fortroligt.

D-mærket er Danmarks nye mærkningsordning for it-sikkerhed og ansvarlig dataanvendelse. D-mærket er den første mærkningsordning i verden, der forbinder it-sikkerhed og ansvarlig dataanvendelse i ét og samme mærke. D-mærket tydeliggør hvilke virksomheder, der udviser digital ansvarlighed og giver dermed både forretningsværdi til virksomhederne, tryghed til forbrugerne og skaber et stærkere digitalt Danmark.

Selvom Danmark er et af de mest digitaliserede samfund i verden, har virksomheder stadig udfordringer med at få løftet deres it-sikkerhed og håndtere data ansvarligt. D-mærket tilbyder en ramme, der fungerer som konkret vejledning og hjælp til virksomhederne til at håndtere data sikkert og ansvarligt og derefter skilte med det. For at opnå D-mærket skal virksomhederne opfylde en række kriterier, der omhandler krav indenfor it-sikkerhed, databeskyttelse og dataetik.

D-mærket er stiftet af Dansk Industri, Dansk Erhverv, SMVdanmark, samt Forbrugerrådet Tænk. D-mærket støttes af Erhvervsstyrelsen og finansieres af Industriens fond.

Martin Bo Sørensen

Partner
+45 27847406
mbs@brinchpartners.dk