Head of Marketing

Digital-, analytisk- og performance-orienteret manager med ansvar for et internationalt marketing-team for en succesfuld digital platform, som gennem flere år har vist en imponerende vækst.

Er du klar til at drive- og have det overordnede ansvar for marketing for en digital platform, med det klare mål at fortsætte en stærk vækst internationalt?

Ansvarsområde

I rollen som Head of Marketing er din primære opgave at drive leadgenerering af en tosidet markedsplads på flere internationale markeder – primært mod ejere af mindre virksomheder.

Du får ansvaret for at udvikle, drive og sikre en stærk performancebaseret marketingstrategi og eksekveringen af denne, gennem et specialiseret team lokaliseret på hovedkontoret i København, samt 6 marketing generalister lokaliseret internationalt. Du sikrer en stærk marketingstrategi og -eksekvering tilpasset de forskellige markeder, med at øge profitabiliteten i kernemarkederne og vækste kraftigt i vækstmarkederne. 95% af alle marketingaktiviteter er digitale og det er de lokale markeder der behandler, opkvalificerer og matcher leads med serviceudbyderne, hvorfor tæt dialog og stakeholder management med de lokale landedirektører er et must.

Derudover vil der være en ledelsesopgave i at sætte visionen, motivere, udvikle og lede marketingteamet, som er virksomhedens primære driver for omsætningen og som står overfor at skulle levere øget vækst de kommende år.

Som Head of Marketing bliver du en del af en succesfuld scale-up med start-up mentalitet, stor agilitet og hvor der er stort fokus på performance og hvor ROI samt toplinjevækst er de primære drivere.

Dine opgaver inkluderer også, at du:

  • I samarbejde med dit team skal du drive sign-ups gennem et mix af betalt såvel som organisk trafik på 6 forskellige markeder
  • Analyserer ROI på tværs af kanaler, kampagner osv.
  • Forstår at hvert marked er på forskellige udviklingsstadier og således prioriterer forskelligt mellem SEM, SEO, SoMe, video, design etc.
  • Sikrer at vi både når vores kortsigtede marketing-mål, men også er med til at bygge og eksekvere den langsigtede strategi

Performanceorienteret Marketing Manager med erfaring fra digitalt online drevet salg
Du har sandsynligvis en videregående uddannelse, men det er ikke et krav. Det vigtigste er, at du har dybdegående erfaring med digital marketing og meget gerne high-volume businesses med markedspladser/leadgen/B2B/e-commerce/SaaS. Du er analytisk skarp og har hands-on erfaring med at drive leadgenerering på flere markeder. Du er dybt forankret i digital marketing, du elsker Excel og forstår værdien af at konstant at følge KPI’er. Du har stærke dokumenterede resultater samt solid erfaring, specielt indenfor digital marketing og online salg.

Derudover har du en evne, erfaring og lyst til at lede, motivere og udvikle et internationalt team af ambitiøse medarbejdere og sammen løfte den digitale markedsføring til næste niveau. Som person er du analytisk, detaljeorienteret, uddelegerende og enormt performancedrevet, samtidig med at du evner at løfte dig op og arbejde strategisk og tæt med de forskellige landedirektører, som ofte har forskellige prioriteringer.

Din ansøgning

Vi samarbejder med Brinch & Partners på denne rekruttering. Har du spørgsmål vedrørende stillingen eller virksomheden, er du velkommen til at kontakte Partner Jens Chr. Jensen

Vi ser derfor meget frem til at modtage din motiverede ansøgning og CV snarest muligt, da vi løbende inviterer til interviews via “SØG”-knappen herunder.

Jens Christian Jensen

Partner
+45 2784 7405
jc@brinchpartners.dk